فرازهای از سخنان عالم بزرگوار حجت الاسلام فرحزاد در سمت خدا

امام صادق (ع) فرمودند : موجودات عالم به تبعیت خدا و ملائکه بر کسانی که صلوات بر محمد      ( ص) می فرستند ، سلام و درود می فرستند .

 آیه قرآن می فرماید : ان المتقین فی مقام امین ، اهل تقوا در مقام امن و آسایش هستند . کسانی که مقید هستند که حق الله و حق الناس برگردن شان نباشد در دنیا و قیامت آرامش هستند . و در مقام امن هستند .


در روایت داریم که نامه اعمال ما را پیش معصوم می برند ، آنها امضا می کنند که گناهان را ببخشند(البته معصومین از خدا می خواهند که گناهان را ببخشد و خدا به احترام آنها می بخشد) مگر گناه کسانی که با هم قهر هستند . حتی اگر مسئله مهم است باشد ما نباید با هم قهر کنیم . افرادی که با هم قهر هستند پرونده هایشان متوقف می شود و نمازهایشان قابل قبول نیست تا با هم آشتی بکنند . شما حاضر نیستید که کوچکترین گناه دیگران را ببخشید ولی می خواهید که خدا همه ی گناهان شما را ببخشد


مرحوم آیت الله زاهدی به مردم گفته بودند که اگر می خواهید مورد لطف و رحمت خدا قرار بگیرید ، هر کس گردن شما حقی دارد او را حلال کنید تا خداهم شما را ببخشد . اگر دو نفر با هم قهر هستند ، کسی که آزار داده است باید برای آشتی پیش قدم بشود.


ما باید پیشقدم بشویم و حلالیت بطلبیم ،اگر طرف بخشید که مشکلی نداریم ولی اگر طرف نبخشید در روایات ما این افرد مذمت شده اند . امام صادق (ع) فرمودند : کسی که برای صلح قدم برمی دارد  و طرف مقابل صلح نمی کند ، او ملعون ، ملعون هستید . در بحارالانوار داریم: پیامبر فرمودند : ای علی ، اگر کسی عذر عذر آوردنده را قبول نکند ، حتی اگر راست بگوید یا دروغ بگوید ، شفاعت من شامل حال او نمی شود . از محدث قمی داریم که پیامبر فرمود : شخصی بنام ابو زَم زُم بود که هر روز با خدا معامله می کرد وهر روز صبح می گفت : خدایا من آبروی خودم را وقف راه تو کرده ام یعنی کسی به خاطر من به جهنم نرود . انفاق نباید حتما مال باشد . بالاترین انفاق ها عفو و گذشت است .
هر نوع ارتباط برای آشتی کافی است همین که ما پیام خودمان را به آنها برسانیم کافی است . امام صادق (ع) فرمود : اگر دو نفر از دوستان ما با هم قهر کنند من از هر دوی آنها بیزار هستم . پرسیدند : چرا شما از مظلوم بیزار هستید ؟ امام فرمودند: مظلوم از حق خودش بگذرد تا اختلاف تمام بشود .


التماس دعا .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد