ماه مهمانی خدا مبارک

پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله - فرمود: چهار کس اند که دعای آنان رد نمی شود و ابواب (رحمت) آسمان در برابر دعای آنان گشوده و تا به عرش الهی راه می یابد: دعای پدر درباره فرزند، دعای مظلوم علیه ظالم، دعای زوّار خانه خدا تا باز گردد، و دعای شخص روزه دار تا افطار کند.


أَمیر المؤمنین - علیه السّلام – فرمود: در حلول ماه مبارک رمضان پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله - خطبه ای به این شرح ایراد فرمود: به نام خداوند بخشنده و مهربان. ای مردم: ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما روی آورده است. ماهی که نزد خدا برترین ماه ها است و روزهایش بهترین روزها و شب هایش برترین شب ها و ساعاتش بهترین ساعت ها است. ماهی که در آن به میهمانی خدا دعوت شده اید و به این وسیله خداوند شما را گرامی داشته است. نفس هایتان در آن تسبیح خدا و خوابتان در آن عبادت است و اعمال شما در این ماه پذیرفته و دعای شما مستجاب است. پس با نیت های خالص و دل های پاک از خدا بخواهید که شما را در این ماه به روزه داری و خواندن قرآن کریم موفق گرداند. به درستی که شقی و دور از سعادت، کسی است که در این ماه بزرگ از آمرزش الهی محروم ماند. با گرسنگی و تشنگی خود در این ماه، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد آورید و به فقیران و درماندگان رسیدگی کنید و بزرگان خود را احترام نموده و بر کودکان خود مهربانی نمایید، با خویشان خود به صله رحم بپردازید و زبانتان را (از گفتار بیهوده) نگاه دارید.



گوش دادن به قرآن

پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: قاری و شنونده قرآن در اجر و پاداش با هم مساوی هستند.


امام حسین - علیه السّلام - فرمود: هر کس بشنود (تلاوت) قرآن را، خداوند برای او به ازای هر حرفی حسنه ای مینویسد.


پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: خداوند از شنونده قرآن سختی های دنیا را بر می دارد و از قاری آن گرفتاری های آخرت را. 


امام صادق - علیه السّلام - فرمود: هر کسی بشنود حرفی از قرآن را از غیر قرائت آن، می نویسد خدای برای او یک حسنه و محو می کند از او گناهی را و بالا می برد او را درجه ای.


امام باقر - علیه السّلام - فرمود: زمانی که در فریضه (نماز) پشت سر امام، قرآن خوانده می شود، پس گوش دهید به آن و ساکت باشید، شاید مورد رحمت خدا قرار گیرید.


امیدوارم برای شما دوستان مفید و موثر بوده باشد برای خود من خیلی جالب و مهم بود انشاءا... تو پستهای بعدی قصد دارم طریقه فهرست بندی رو تو نرم افزار Word  براتون متذکر بشم خیلی جاها مخصوصاً برای دانشجو های عزیز مفید خواهد بود .

مضرات استمناء

با سلام ، دوستان عزیز ، مخصوصاً نوجوانان و جوانان عزیز می تونن برای دیدن ضررهای استمناء و درک کردن آسیبهایش به ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن لینک مراجعه نماییند .