نیمه شعبان مبارک

امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: من آخرین وصیّ پیغمبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد.


امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: از خدا بترسید و تسلیم ما باشید، و امور خود را به ما واگذار کنید، چون وظیفه ما است که شما را بی نیاز و سیراب نمائیم همان طوری که ورود شما بر چشمه معرفت به وسیله ما می باشد; و سعی نمائید به دنبال کشف آنچه از شما پنهان شده است نباشید.


یکی از مؤمنین به نام أبومحمّد، حسن بن وجناء گوید: زیر ناودان طلا در حرم خانه خدا بودم که حضرت ولی عصر امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف را دیدم، دفتری را به من عنایت نمود که در آن دعای فرج و صلوات بر آن حضرت بود. سپس فرمود: به وسیله این نوشته ها بخوان و برای ظهور و فرج من دعا کن و بر من درود و تحیّت بفرست.


سفارش علاّمه امینی

مرحوم حجه الاسلام دکتر امینی چنین می نویسد:
پس از گذشت چهار سال از فوت مرحوم پدر بزرگوارم آیه اللّه علاّمه امینی نجفی یعنی سال یکهزار و سیصد و نود و چهار هجری قمری ، شب جمعه ای قبل از اذان فجر ایشان را در خواب دیدم . او را شاداب و خرسند یافتم . جلو رفته و پس از سلام و دست بوسی عرض کردم : پدر جان ! در آنجا چه علمی باعث سعادت و نجات شما گردید؟ گفتند: چه می گویی ؟

مجدّداً عرض کردم : آقاجان ! در آنجا که اقامت دارید، کدام عمل موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر... یا سایر تالیفات ... یا تاسیس و بنیاد کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام ؟ پاسخ دادند: نمی دانم چه می گویی . قدری واضح تر و روشن تر بگو! گفتم : آقاجان ! شما اکنون از میان ما رخت بر بسته اید و به جهان دیگر منتقل شده اید. در آنجا که هستید کدامین عمل باعث نجات شما گردید از میان صدها خدمت و کارهای بزرگ علمی و دینی و مذهبی ؟ مرحوم علاّمه امینی درنگ و تامّلی نمودند. سپس فرمودند: فقط زیارت ابی عبداللّه الحسین علیه السلام . عرض کردم : شما می دانید اکنون روابط بین ایران و عراق تیره و تار است و راه کربلا بسته . چه کنم ؟ فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین علیه السلام برپا می شود شرکت کن . ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را به تو می دهند. سپس فرمودند: پسرجان ! در گذشته بارها تو را یادآور شدم و اکنون به تو توصیه می کنم که زیارت عاشورا را هیچ وقت و به هیچ عنوان ترک و فراموش نکن . مرتباً زیارت عاشورا را بخوان و بر خودت وظیفه بدان . این زیارت دارای آثار و برکات و فوائد بسیاری است که موجب نجات و سعادتمندی در دنیا و آخرت تو می باشد... و امید دعا دارم . آری ! علاّمه امینی با کثرت مشاغل و تالیف و مطالعه وتنظیم و رسیدگی به ساختمان کتابخانه امیرالمؤمنین علیه السلام در نجف اشرف مواظبت کامل به خواندن زیارت عاشورا داشتند و سفارش به زیارت عاشورا می نمودند و به این جهت خودم حدود سی سال است مداوم به زیارت عاشورا می باشم.

داستانهایی از علما/علیرضا حاتمی

صدقه از زبان شیطان

اگر چه شیطان با دادن صدقه مخالفت می کند و از کسانی که می خواهند از مال خود به نیازمندان ببخشند جلوگیری می نماید، اما وقتی که از ویژگی های صدقه دادن از او می پرسند، حقیقت و منافع صدقه را بیان می کند. در یک دیدار، حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم چند سؤ ال از او کردند، او همه را جواب داد. یکی از سؤ ال ها این بود که حضرت فرمود: ای ملعون ! صدقه دادن امت من نزد تو چگونه است و منافع صدقه چیست ؟ شیطان در جواب حضرت عرض کرد: یا رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم ! در صدقه دادن امت تو شش خصلت و منفعت است . اول این که ، با صدقه و بخشش کردن ، نه تنها مال انسان کم نمی شود، بلکه هر روز بر دارایی صدقه دهنده افزوده می شود. دوم این که ، به واسطه صدقه دادن ، عمر طرف زیاد و مرگ های ناگهانی و حوادث ناگوار از او برطرف می گرددـ حدیثی در این باره وارد شده که صدقه دادن هفتاد نوع بلا را برطرف می کند. ـ سوم ، با صدقه دادن توانگری پیدا می شود و فقر و ناداری از بین می رود. چهارم ، صدقه به صاحبان و صدقه دهندگان خود تندرستی می دهد، از دردها و رنج های گوناگون نجات می یابند. پنجم ، کفه اعمال صدقه دهندگان در روز قیامت سنگین می شود و به خوبی و بدون ترس از پل صراط می گذرند. ششم ، صدقه در روز قیامت دیواری می شود بین آتش جهنم و بخشش ‍ کنندگان ، به طوری که آتش جهنم نمی تواند به آنان اذیت رساند. نیز آن حضرت در این باره فرمودند: صدقه دادن پشت و کمر شیطان را می شکند. درباره گفته های شیطان روایات زیادی در کتاب های حدیث موجود است می توان از آنها استفاده کرد. هم چنین آن حضرت فرمود: درباره وصی و جانشین من امیرالمؤمنین علیه السلام چه می گویی ؟ آیا تا حال بر او دست یافته ای ؟ عرض کرد: من هرگز بر آن حضرت دست نیافته ام و نخواهم یافت . فقط راضیم که او مرا به حال خود واگذارد و اذیتم نکند؛ تاب دیدار آن حضرت را ندارم ، چون او را ببینم مانند پنبه ای که در آتش افتد و بسوزد، می سوزم.


شیطان در کمین گاه/نعمت الله صالحی حاجی آبادی

نام محمد

ابوهارون گوید: من در مدینه همنشین امام صادق علیه السلام بودم . چند روزی گذشت و نتوانستم به خدمت او حاضر شوم . پس از چندی که به خدمت او مشرف گشتم فرمود: ای ابو هارون چند روزی بود که تو را نمی دیدم . عرض کردم : سبب آن این بود که پسری برایم متولد شده بود. امام علیه السلام فرمود: خدا مبارک بگرداند چه نامی برای او انتخاب کردی ؟ عرض کردم : محمد

حضرت نام محمد را که شنید صورتش را نزدیک زمین برد و می گفت : محمد، محمد، محمد، تا آنکه نزدیک بود صورتش به زمین برسد. سپس فرمودند جانم و مادرم ، پدرم تمامی اهل زمین فدای رسول خدا صلی اللّه علیه و آله باد. آنگاه فرمود: این پسر را دشنام نده و او رانزن و باو بدی نکن و بدان که خانه ای نیست که در آن محمد باشد مگر آنکه آن خانه هر روز تطهیر وتقدس می شود.

قصه های تربیتی چهارده معصوم (علیهم السلام) / محمد رضا اکبری


آزمون استخدامی شرکت نفت

سلام دوستان برای شرکت در آزمون استخدامی شرکت نفت به ایـــــــــــــــــــــــــن آدرس مراجعه فرمایید .

روش نصب نرم افزار Proteus 7

با سلام امروز می خوام روش نصب نرم افزار ذکر شده رو در اینجا براتون مطرح کنم امیدوارم که مفید واقع بشه .


Set up آن را اجرا کنید.بعد از انتخاب Next و سپس  Yes ، در گام بعدی گزینه ی دوم را انتخاب کرده و نامی برای سرور خود انتخاب کرده و  گزینه یNext  را انتخاب  کنید. در این قسمت محل ذخیره سازی نرم افزار را از ما می خواهد که ترجیحا بر هر درایوی به غیر از درایوی که ویندوز بر روی ان نصب است را انتخاب کنید.

در مرحله ی بعدی گزینه ی Converter Files را تیک زده و دو بار Nextرا انتخاب کنید. حال مشاهده ی نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر خود هستید. بعد از اتمام کار گزینه ی Finish را انتخاب کنید. در قدم بعدی به پوشه ی نرم افزار در لوح برگردید، پوشه ی   PROTEUS 7.1 SP2 بروید و Path آن را اجرا کرده و گزینه ی  Next را دو بار بزنید. در این گام نرم افزار محل نصب نرم افزار را می خواهد که آن را مشخص می نماییم. بعد از اتمام این کار گزینه ی Exitرا بزنید.

در این گام از منوی استارت در این مرحله از منوی استارت در صفحه ی نمایش ،در گزینه ی پروتئوس گزینه ی در صفحه ی نمایش،در گزینه ی پروتئوس گزینه ی Labcenter Licence Manager را انتخاب کرده و گزینه ی Browse For Key Files را زده و از پنجره ی Look In درایوی که لوح در آن قرار دارد را انتخاب کرده و در آن پوشه ی مربوط به نرم افزار را باز کرده و گزینه ی MAXIM_LICENCE را انخاب کرده و سپس Open را انتخاب کنید. این بار در پنجره ی Available Keys ، روی MAXIM یک بار کلیک کرده و سپس در پایین پنجره Install را زده و سپس Yes و Close را بزنید. نرم افزار با موفقیت بر روی سیستم شما نصب شده است.(معمولا  مرحله ی آخر در مراحل ابتدیی نصب، در خواست می شود که در آن جا نیز تمامی کارهای ذکر شده را انجام دهید.)


سریالی جدید از حسین سهیلی زاده

سلام دوستان اومدم یک خبر خوب واسه طرفداران سریالهای نمایش آقای حسین سهیلی زاده همون کارگردانی که دلنوازان و فاصله ها را کارگردانی کرده بود ، بدم قراره از روز دوشنبه 6 تیر 90، اولین قسمت از این سریال 13 قسمتی روی آنتن بره ، ماجرا از این قراره که حمید دانشجوی ممتاز رشته برق در یکی از دانشگاه‌های معتبر است که با تعدادی از دوستانش روی یک پروژه علمی مهم تحقیق می‌کنند. با وجود آن که این پروژه علمی مهم و بسیار قابل ملاحظه است اما تعدادی از مسوولان آنچنان که باید حمید و دوستانش را حمایت نمی‌کنند. همین موضوع باعث بروز اختلافاتی بین حمید و دوستانش می‌شود و در این میان حادثه‌ای ناخواسته همه معادلات را به هم می‌ریزد.

در سریال سراب بازیگرانی همچون:حسن جوهرچی، پندار اکبری، حدیث میرامینی، محمد مختاری، آرش تاج، حمیدرضا محمدی، سولماز حصاری، فرداد صفاخو، علی زندی و لیدا عباسی به ایفای نقش می پردازند.