حدیث در ارتباط با حضرت فاطمه ( س )

پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: اولین کسی که داخل بهشت می شود، فاطمه است.


پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: همانا فاطمه بتول نامیده شد، چرا که او از حیض و نفاس دور گردیده است.


امام صادق - علیه السّلام - فرمود: آیا می دانی معنی و مفهوم فاطمه چیست؟ گفتم آقای من شما مرا آگاه کنید، حضرت فرمود: یعنی که از بدی ها دور شده است.


پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: فاطمه حوریه ای انسانی است.


امام صادق - علیه السّلام - فرمود: تسبیح فاطمه در هر روز بعد از نماز، نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز پسندیده تر است.


ابو بصیر گوید بر حضرت صادق - علیه السّلام - وارد شدم، (پس از چندی سخن) حضرت فرمود: همانا مصحف فاطمه - سلام الله علیها - نزد ما است و مردم چه می دانند مصحف فاطمه چیست. گفتم: مصحف فاطمه چیست. حضرت فرمود: کتابی است که در آن مطالبی همانند قرآن است در حالی که (حجمش) سه برابر آن است.


یامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: دخترم فاطمه - سلام الله علیها - در روز قیامت در حالی محشور می شود که همراه او پیراهنی است خونین که به یکی از ساقهای عرش آویزان است، حضرت زهراء - سلام الله علیها - می گوید: ای خداوند عادل میان من و قاتل فرزندم داوری کن. پیامبر - صلّی الله علیه و آله - فرمود: قسم به پروردگار کعبه که خداوند برای دخترم داوری می کند.


پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: ای سلمان محبت فاطمه و دوست داشتن او در صد موقف و جایگاه از مواقف قیامت سودمند است، آسان ترین این مواقف: مرگ و قبر و میزان و محشر و (پل) صراط و موقف محاسبه اعمال است.


پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: همانا فاطمه در روز قیامت برای کسی که محب و دوست دار او و فرزندانش باشد، شفاعت می کند و خداوند شفاعت او را در مورد این افراد می پذیرد ‌و آنها را با شفاعت او وارد بهشت می کند.



فرا رسیدن ایام فاطمیه بر امت پیامبر تسلیت باد

حضرت فاطمه زهرا - سلام الله علیها - فرمود: هنگامی که در روز قیامت برانگیخته و محشور شوم، خطاکاران امّت پیامبر - صلی الله علیه وآله وسلم -، را شفاعت می نمایم.


چند حدیث ارزشمند

با سلام و با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زینب ، چند تا حدیث در حد متعالی به دستم رسید خواستم خدمت دوستان علاقه مند اونها رو عرضه کنم ، امیدوارم لذت ببرید .


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هر کس قدمی به سوی یکی از مساجد خداوند بردارد، برای هر قدم ثواب ده حسنه می باشد تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش هایش پاک می شود، همچنین در پیشگاه خداوند ده درجه ترفیع می یابد.

«وسائل الشّیعة، ج 5، ص 201»


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: ای ابوذر، دنیا زندان مؤمن و بهشت کافران است، مؤمن همیشه محزون و غمگین می باشد، چرا چنین نباشد و حال آن که خداوند به او - در مقابل گناهان و خطاهایش - وعده مجازات و دخول جهنّم را داده است.

«بحارالأنوار، ج 74، ص 80، ح 3»


رسول خدا - صلی الله علیه وآله - به امام علی - علیه السلام - فرمود: غذای خود را با (تناول نمودن کمی) نمک شوع نما، همانا که در آن درمان و شفاء هفتاد نوع بلا و آفت خواهد بود، که دیوانگی، پیسی، جُذام، درد و ناراحتی های حلق، دندان ها; و شکم و معده از آنها می باشد.

«بحارالأنوار، ج 63، ص 398، ح 20»


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هنگامی که بدن مرده را در قبر قرار دهند، چنانچه عذاب از بالای سر بخواهد وارد شود تلاوت قرآنش مانع عذاب می گردد و چنانچه از مقابل وارد شود صدقه و کارهای نیک مانع آن می باشد. و چنانچه از پائین پا بخواهد وارد گردد، رفتن به سوی مسجد مانع آن خواهد گشت.

«مسکّن الفؤاد، ص 50»


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هر کس بدهکار ناتوانی را مهلت دهد برای هر روزش ثواب صدقه در راه خدا می باشد.

«بحارالأنوار، ج 100، ص 151، ح 17»


امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: از فضائل تربت حضرت سیّدالشّهداء - علیه السلام - آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعائی هم خوانده نشود.

«بحارالأنوار، ج 53، ص 165»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: بر شما باد به دخول در مساجد، چون که آن ها خانه خداوند بر روی زمین است; و هر کسی که با طهارت وارد آن شود خداوند متعال او را از گناهان تطهیر می نماید و در زمره زیارت کنندگانش محسوب می شوند.

«وسائل الشیعة، ج 1، ص 380، ح 2»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هرکس وضو بگیرد و با حوله خشک نماید یک حسنه دارد و چنانچه خشک نکند سی حسنه خواهد داشت.

«وسائل الشیعة، ج 1، ص 474، ح 5»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: اگر افطاری روزه ات را در منزل برادر - مؤمنت -، انجام بدهی ثوابش هفتاد برابر اصل روزه است.

«من لایَحضره الفقیه، ج 2، ص 51، ح 13»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: چنانچه انسان روزه خود را با آب جوش افطار نماید کبدش پاک و سالم باقی می ماند، و قلبش از کدورت ها تمیز و نور چشمش قوی و روشن می گردد.

«وسائل الشیعه، ج 10، ص 157، ح 3»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: در چهار وقت دعا مستجاب خواهد شد: هنگام نماز وِتر، بعد از نماز صبح، بعد از نماز ظهر، بعد از نماز مغرب.

«جامع احادیث الشیعة، ج 5، ص 358، ح 12»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: چنانچه شنیدی که برادرت ـ یا دوستت ـ چیزی بر علیه تو گفته است و او تکذیب کرد قبول کن. همچنین فرمود: اگر چیزی را از برادرت بر علیه خودت شنیدی و نیز چهل نفر شهادت دادند، ولی او تکذیب کرد و گفت: من نگفته ام، حرف او را بپذیر.

«مصادقة الاخوان، ص 82»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هنگام خوردن غذا در منزل، آنچه که اطراف سفره و ظرف می ریزد جمع کنید و میل نمائید که در آن ها شفای دردهای درونی است، ولی چنانچه در بیابان سفره انداختید; اضافه های آن را رها کنید ـ برای جانوران ـ.

«مستدرک الوسائل، ج 16، ص 288، ح 1»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هرکس که در روز جمعه فوت نماید و از دنیا برود; و عارف به حقّ ما ـ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) ـ باشد، از آتش سوزان دوزخ آزاد می گردد; و نیز از عذاب شب اوّل قبر در امان خواهد بود.

«مستدرک الوسائل، ج 6، ص 66، ح 22»


بقیه احادیث رو می تونین از این سایت دریافت کنید .

داستان اخلاقی

یکی از شاگردان شیخ انصاری ( ره ) می گوید : چون از مقدمات علوم و سطوح فارغ گشته برای تکمیل تحصیلات به نجف اشرف رفتم و به مجلس درس شیخ حاضر شدم از مطالب و درسش هیچ نمی فهمیدم . خیلی به این حالت متأثر شدم تا جایی که به حضرت امیر ( ع ) متوسل گشتم . شبی در خواب ، خدمت آن حضرت رسیدم و امام علیه السلام (( بسم الله الرحمن الرحیم )) را در گوش من قرائت نمودند .

صبح چون در مجلس درس حاضر شدم . درس را می فهمیدم . کم کم جلو رفتم پس از چند روز به جایی رسیدم که در آن مجلس درس حاضر می شدم و صحبت می کردم . روزی از پایین منبر درس با شیخ بسیار صحبت نمودم و اشکال گرفتم . آن روز پس از ختم درس خدمت شیخ رسیدم وی آهسته در گوش من فرمود : آن کس که بسم الله را در گوش تو خوانده تا و لا الضالین را در گوش من خوانده ، این بگفت و برفت . من از این قضییه بسیار تعجب کردم و فهمیدم که شیخ دارای کرامت است ، زیرا تا آن وقت به کسی این مطلب را نگفته بودم . 


من خودم از این داستان نتیجه می گیرم که نباید هیچ موقع از اساتید خودمون چه در دانشگاه و یا چه در حوزه و ... ایراد گرفته و آنها را مورد شماتت و نکوهش قرار دهیم اگر ایرادی وجود داره باید در وجود و شخصیت خودمون اون را پیدا کرده و شرعاً اون مشکل را حل کنیم . 


داستان فوق از کتاب حدیث یار به تألیف منصور سهروردی انتخاب شده .

نحوه نصب SQL 2005

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه دوستان عزیز و همکلاسی های محترم ، امیدوارم با حلول سال جدید تا این ساعت لحظه های خوبی را گذرانده باشین .


دوستانی که تمایل دارن نحوه نصب SQL  رو یاد بگیرن من تو نت یه سایتی را پیدا کردم که توضیحاتش بد نیست می تونین با مراجعه با اون سایت به صورت کامل SQL  رو نصب کنین ، کسانی که تو نصب این نرم افزار مشکل دارن این سایتی که می خوام معرفی کنم خیلی براشون مفید خواهد بود .


می تونین به ایـــــــــــــــــــــن آدرس رجوع کنین .