شیطان رجیم

امام صادق - علیه السّلام - فرمود: ابلیس نزد عیسی - علیه السّلام - آمد و گفت: مگر تو نمی گویی که مردگان را زنده می کنی؟ عیسی - علیه السّلام - فرمود: چرا. ابلیس گفت: پس (اگر راست می گویی) خودت را از روی دیوار به زیر انداز. عیسی - علیه السلام - فرمود: وای بر تو! بنده که خداوندگار خود را نمی آزماید. ابلیس گفت: ای عیسی! آیا پروردگار تو می تواند (کره) زمین را در تخم مرغی با همین اندازه ای که دارد جای دهد؟ عیسی - علیه السّلام - فرمود: خدای عزوجل به هیچ ناتوانی وصف نمی شود اما آنچه تو می گویی ناشدنی است.


امام باقر - علیه السّلام - فرمود: بر شما باد به صدقه دادن، صدقه را صبح زود بدهید، همانا (صدقه) روی ابلیس را سیاه می کند.


جابر گفت: أمیرالمؤمنین - علیه السّلام - (هنگامی که شنید مردی به قنبر فحش می دهد و قنبر قصد او را کرده است) قنبر را ندا داد که: ای قنبر آرام باش! فحاش را با بی اعتنایی بحال خود گذار تا خدا را با این عمل از خود راضی و شیطان را ناراحت و بدحال سازی و از این راه دشمن خود را عقوبت دهی. قسم به خدائی که گندم را از دل خاک شکافت و گیاه را رویاند، راضی نمی کند مؤمن پروردگارش را به عملی مانند «حلم» و چیزی ناراحت کننده تر از «سکوت» برای شیطان نمی باشد و آدم أحمق را مکافاتی بدتر از سکوت نیست.


امام علی - علیه السّلام - فرمود: بدانید که همانا شیطان راههای خود را برای شما هموار می کند تا از او دنباله روی کنید.


امام علی - علیه السّلام - فرمود: شیطان بر بنده گماشته شده است و معصیت را در نظرش می آراید تا مرتکب آن شود و او را به توبه کردن امیدوار می سازد تا آن را به تأخیر اندازد. 


رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمود: موسی - علیه السّلام - نشسته بود که ابلیس نزد او آمد، موسی فرمود: مرا از آن گناهی خبر ده که اگر آدمی مرتکبش شود تو بر او استیلا می یابی؟ ابلیس گفت: هر گاه خودپسند شود و عملش را زیاد بیند و گناهش در نظرش خَُرد آید. 









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد