چند حدیث ارزشمند

با سلام و با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زینب ، چند تا حدیث در حد متعالی به دستم رسید خواستم خدمت دوستان علاقه مند اونها رو عرضه کنم ، امیدوارم لذت ببرید .


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هر کس قدمی به سوی یکی از مساجد خداوند بردارد، برای هر قدم ثواب ده حسنه می باشد تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش هایش پاک می شود، همچنین در پیشگاه خداوند ده درجه ترفیع می یابد.

«وسائل الشّیعة، ج 5، ص 201»


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: ای ابوذر، دنیا زندان مؤمن و بهشت کافران است، مؤمن همیشه محزون و غمگین می باشد، چرا چنین نباشد و حال آن که خداوند به او - در مقابل گناهان و خطاهایش - وعده مجازات و دخول جهنّم را داده است.

«بحارالأنوار، ج 74، ص 80، ح 3»


رسول خدا - صلی الله علیه وآله - به امام علی - علیه السلام - فرمود: غذای خود را با (تناول نمودن کمی) نمک شوع نما، همانا که در آن درمان و شفاء هفتاد نوع بلا و آفت خواهد بود، که دیوانگی، پیسی، جُذام، درد و ناراحتی های حلق، دندان ها; و شکم و معده از آنها می باشد.

«بحارالأنوار، ج 63، ص 398، ح 20»


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هنگامی که بدن مرده را در قبر قرار دهند، چنانچه عذاب از بالای سر بخواهد وارد شود تلاوت قرآنش مانع عذاب می گردد و چنانچه از مقابل وارد شود صدقه و کارهای نیک مانع آن می باشد. و چنانچه از پائین پا بخواهد وارد گردد، رفتن به سوی مسجد مانع آن خواهد گشت.

«مسکّن الفؤاد، ص 50»


رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرمود: هر کس بدهکار ناتوانی را مهلت دهد برای هر روزش ثواب صدقه در راه خدا می باشد.

«بحارالأنوار، ج 100، ص 151، ح 17»


امام زمان - عجّل الله تعالی فرجه الشّریف - فرمود: از فضائل تربت حضرت سیّدالشّهداء - علیه السلام - آن است که چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذکر را دارد، گرچه دعائی هم خوانده نشود.

«بحارالأنوار، ج 53، ص 165»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: بر شما باد به دخول در مساجد، چون که آن ها خانه خداوند بر روی زمین است; و هر کسی که با طهارت وارد آن شود خداوند متعال او را از گناهان تطهیر می نماید و در زمره زیارت کنندگانش محسوب می شوند.

«وسائل الشیعة، ج 1، ص 380، ح 2»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هرکس وضو بگیرد و با حوله خشک نماید یک حسنه دارد و چنانچه خشک نکند سی حسنه خواهد داشت.

«وسائل الشیعة، ج 1، ص 474، ح 5»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: اگر افطاری روزه ات را در منزل برادر - مؤمنت -، انجام بدهی ثوابش هفتاد برابر اصل روزه است.

«من لایَحضره الفقیه، ج 2، ص 51، ح 13»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: چنانچه انسان روزه خود را با آب جوش افطار نماید کبدش پاک و سالم باقی می ماند، و قلبش از کدورت ها تمیز و نور چشمش قوی و روشن می گردد.

«وسائل الشیعه، ج 10، ص 157، ح 3»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: در چهار وقت دعا مستجاب خواهد شد: هنگام نماز وِتر، بعد از نماز صبح، بعد از نماز ظهر، بعد از نماز مغرب.

«جامع احادیث الشیعة، ج 5، ص 358، ح 12»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: چنانچه شنیدی که برادرت ـ یا دوستت ـ چیزی بر علیه تو گفته است و او تکذیب کرد قبول کن. همچنین فرمود: اگر چیزی را از برادرت بر علیه خودت شنیدی و نیز چهل نفر شهادت دادند، ولی او تکذیب کرد و گفت: من نگفته ام، حرف او را بپذیر.

«مصادقة الاخوان، ص 82»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هنگام خوردن غذا در منزل، آنچه که اطراف سفره و ظرف می ریزد جمع کنید و میل نمائید که در آن ها شفای دردهای درونی است، ولی چنانچه در بیابان سفره انداختید; اضافه های آن را رها کنید ـ برای جانوران ـ.

«مستدرک الوسائل، ج 16، ص 288، ح 1»


امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هرکس که در روز جمعه فوت نماید و از دنیا برود; و عارف به حقّ ما ـ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) ـ باشد، از آتش سوزان دوزخ آزاد می گردد; و نیز از عذاب شب اوّل قبر در امان خواهد بود.

«مستدرک الوسائل، ج 6، ص 66، ح 22»


بقیه احادیث رو می تونین از این سایت دریافت کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد